26 мая 2015 г.

Prima mea carte de intrebari


Vă chem, dragii mei, să mai răsfoim din Prima mea carte de intrebari. Ceva timp în urmă am citit capitolul Asta-i viața, de unde am aflat multe și mărunte despre om. Astăzi vă propun spre atenție capitolul Animale caraghioase.




Liliecii sunt păsări?
NU! Sunt mamifere, singurele mamifere care zboară precum păsările. Aripile lor nu au pene, ci sunt din piele și fac legătură între corp și degetele lor foarte lungi.


De ce își scimbă cameleonul culoarea?
Culoarea cameleonului poate deveni asemănătoare cu cea a locului în care se află. Aceasta este o modalitate de a se ascunde. Cînd e furios, cameleonul se înroșește.


De ce cangurii își poartă puii pe burtică?
Puii de cangur se nasc atît de mici, încît trebuie să mai crească timp de șase luni în buzunarul de pe burtă a mamei lor.


Există balauri?
Numai în povești. Însă unele reptile mari ca iguanele sau varanii, seamănă cu niște balauri mici, chiar dacă nu scuipă foc.


Cum reușește dromaderul să trăiască în nisip?
Dromaderul rezistă 15 zile fără să mănînce și să bea apă! El suportă bine căldura, își închide nările cînd e furtună de nisip, corpu său stochează o cantitate mare de apă, iar cocoașa lui conține o rezervă de grăsime. El poate merge mult timp prin nisip fără să se afunde.


Ornitorincul este unul din cele mai bizare animale din cîte există. Este mamifer, dar depune ouă, are cioc și labe ca de rață, iar coada lui seamănă cu cea a unui castor.
  

Veniți la bibliotecă 
și citiți cu noi, citiți ca noi, citiți mai mult decît noi!

Комментариев нет:

Отправить комментарий