22 мая 2014 г.

Veniti sa citim!

Știți, probabil, dragii mei, că în acest an în cadrul proiectului ”Copiii Chișinăului citesc o carte” vă este propus volumul lui Iulian FILIP URMELE MELE FRUMOASE. Știu că a devenit preferata voastră. Mai știu că această carte nu se prea reține la raft (la biblioteca noastră, cu siguranță). Și atunci, pentru cei care încă nu au reușit să răsfoiască cartea ”pe viu” vin cu cîteva crîmpee din acest original alfabet.

Acasă
Am casă frumoasă,
că e casa mea.
Mi-i bine acasă,
mi-i dulce în ea.

Acasă am mamă
și tată eu am,
și-o viță de poamă
cu noi cea mai neam.

Acasă la mama,
acasă la tata
ce dulce e poama,
ce dragă mi-i poarta!

Ce vise frumoase
aici cînd te culci!
Ce pâine gustoasă!
Ce cântece dulci!


Acele pașnice ale ariciului

       Aricel cu multe ace,
aș dori să facem pace.
Au ție pacea nu-ți place?
       Ia dă-mi pace!


Adormirea aurașilor
A apus astrul,
a asfințit soarele.
– A-a-a-a-a-a!...
Își adoarme mama pruncușorii.
       Adormiți, Aurașilor...


Albina și florile
 Mai departe de floare
albina nu zboară.
Numai cu floare se înconjoară.

Numai de floare
e dulcea ei țară.
Din floare-n floare
lucreazî și zboară.


Alintații
Mama-i supărată rău:
       Ce faci din cățelul tău?
Chiar în brațe nu-l purta,
chiar așa nu-l alinta.
       Nu-l alint, nu-i mititel.
Nu vezi? Mă alintă el!


Filip, Iulian. URMELE MELE FRUMOASE. – Ch.: Prut, 2013. – 160 p.

Комментариев нет:

Отправить комментарий