5 мая 2015 г.

In camasa de cireasa...

Anul acesta, dragii mei, în cadrul programului Copiii Chișinăului Citesc o Carte, este propusă placheta de versuri a îndrăgitului poet pentru copii (și nu numai) Arcadie SUCEVEANU În cămașă de cireașă. Cartea, frumos ilustrată de pictorița Stela Damaschin-Popa, a apărut în anul 2014, la editura Litera.
Ca de obicei, pentru cei care încă nu au reușit să ajungă la bibliotecă, vin cu cîteva crîmpee din această carte frumoasă.


Greierul care s-cri-cri-e

Greierul de-odinioară,
Bunul meu coauthor,
A fugit din călimară…
Unde? În calculator.

– Azi e altă rânduială,
Zice el, în dezacord,
Azi nu scrie cu cerneală
Nimeni. Toți lucrează-n word.

Deși e modern în toate,
Poartă-un frac albastru-mov
Moștenit în taină, poate,
De la Donici sau Krîlov.

Cum m-ating de tastatură,
El se-nveselește – și,
Cu har viu de la natură,
Îmi dictează: cri, cri, cri...

Uite, chiar ș-această carte
(Argument mai bun nici nu-i),
T a mea pe jumătate,
Jumătate – e a lui.

S-cri-să-I, dar și greierată,
Iar aceste rânduri vii
Nu-s doar poezii – ci, iată,
Sunt cri-cri-cri-poezii...

P.S.
Voi vorbiți în greierească?
E o limbă grea, mă rog...
Cine vrea s-o însușească,
Contactați-ne pe blog:

w.w.w. greierul-care-s-cri-cri-e
și-compune-poezie.ro





Suceveanu, Arcadie. ÎN CĂMAȘĂ DE CIREAȘĂ. Poezii pentru (când suntem) copii. – Chișinău: Litera, 2014. – 32 p.

Комментариев нет:

Отправить комментарий