26 июня 2014 г.

Omagiu POETULUI


Cerul tau, Moldova, e de-albastru,
e de verde frunza ta oricand.
Un pamant mai scump pe lume nu e,
nici mai dulce nu e un pamant...
Dumitru MATCOVSCHI






A trecut un an de cînd a plecat scriitorul, poetul, dramaturgul, cetățeanul Dumitru MATCOVSCHI.
Noi, cei de la ”I.Mangher” îi aducem un deosebit omagiu prin atitudinea noastră sinceră față de personalitatea și opera sa. Cu deosebită căldură ne amintim de excursia la Vadul – Rașcov, pămînt ce naște genii: Ihil Șraibman, Baca Deleanu, Dumitru Matcovschi.
Astăzi, în cadrul taberei de vară, am desfășurat un medalion literar 
Dumitru Matcovschi. Cerul tău Moldova e de albastru”.
Copiii au recitat în limbile română și rusă din versurile poetului, au ”mers” într-o excursie virtuală prin locurile de baștină a scriitorului, au depănat file din viața lui, au ilustrat crîmpeie din poezia Toamna la bunelul.
 
Marina Gherșkovici ”Toamna la bunelul”
Eu îi spun măicuței
seara pe șoptite:
Mustul, la bunelul,
cred că-i pe sfârșite
 
Daniil Vaserman ”Mustul la bunelul”

Eu îi spun măicuței
Dimineața iară:
Toamna, la bunelul,
plouă nuci pe-afară
 
Catea Kravcenco ”Plouă nuci pe-afară”

Eu îi spun măicuței,
când se face noapte:
Toamna la bunelul,
sunt gutuie coapte
 
Iulia Hițenco ”Gutuie coapte”
Eu îi spun măicuței,
iară ea zâmbește:
Toamna, la bunelul,
plouă ciobănește

Valeria Mititelu ”Plouă ciobănește”


La final toți împreună: și mic, și mare, am cîntat karaoke nemuritorul cîntec ”Bucurați-vă”.

Комментариев нет:

Отправить комментарий