1 сентября 2013 г.

Iar e toamna...



 Două mere 
Iar e toamnă. Zile calde.
Frunza ruginie cade.
Frumușel cei mici se spală
Și se duc cuminți la școală.

Maica în ghiozdan le pune
Cîte două mere bune
Și creioane, cărți, caiete
Și le dă în mîini buchete.

Eu sunt mic, rămîn acasă,
Vreau să plîng, că nu mă lasă…
Și-mi aduce mama mie
Mere mari, o farfurie.

Însa ce sa fac cu ele?
Fie chiar să-mi dea și-o poală.
Eu vreau două, două mere,
Dar să le manînc la școală.
Grigore Vieru


Vine toamna
Soarele e tandru,
Vara caldă trece,
Vine sora Toamnă.
- Cântă, Chiriece!

-          Cântă, Chiriece –
-          Lăutar cu strună,
 Doar în cântec dulce,
 Toamna îşi adună,

 De pe plaiul nostru
 Roadele bogate.
- Tu eşti solul roadei,
Cântă, cântă frate!
Emilia Plugaru


Zile de toamnă
Ieri vedeam pe luncă flori
Mândri fluturi zburători
Și vedeam zburând albine
Ieri era și cald și bine

Azi e frig și nori și vânt
Frunzele cad la pământ
Florile stau supărate
Vestejesc de brumă toate

Ieri era frumos pe-afară
Ca-ntr-o caldă zi de vară
Azi e toamnă pe pământ
Vreme rea și bate vânt.
George Cosbuc


Azi e ziua importantă
Prichindeii cei mai mici
Merg la școală prima dată,
Și ce-s vajnici și voinici!

Cu ghiozdanele enorme
Și buchete fel de fel,
Îmbrăcați în uniforme,
Se gătesc de defileu!

Azi nu dau mânuța mamei,
Au crescut,sunt deja mari!
Cu emoții și bomboane,
De azi sunt și ei școlari!!!
Ana Porumbescu

Комментариев нет:

Отправить комментарий