21 ноября 2012 г.

Invitație la lectură


Astăzi, dragii mei, vă propun spre lectură încă o carte


Semel, Nava. Povestea Gershonei. – București: Ed. FIAT LUX, 1995. – 179 p.
Este istoria unei fetițe care s-a născut odată cu statul Israel și crește concomitent cu acesta. Întîmplările prin care trece Gershona sunt întîmplările copilăriei de oricînd și de oriunde a oricărui copil.

...Visul vieții mele erau ridichile. Reușisem, deja, să procur semințe de la grădinar și le pusesem într-o punguță de hîrtie, sub perna mea. M-am gîndit să le stimulez, înainte de a le vîrî în pămînt. Unele semințe o duc așa de bine, că uită să încolțească, la fel ca animalele care hibernează toată iarna. Pentru mine era important ca în grădina mea semințele să fie treze. M-am frămîntat mult dacă e bine sau nu să le las sub perna mea. Acolo ar putea pur și simplu să adoarmă din cauza mea – somnul meu ar putea fi contagios. Dar, de vreme ce alerg atîta prin visurile mele, ele nu vor avea de ales, decît să se țină după mine. Sunt sigură că semințele cresc noaptea, nu ziua...

Комментариев нет:

Отправить комментарий