26 сентября 2012 г.

Ora de lectură

                  ”...Eu împodobesc cîmpiile cu cele mai din urmă flori ,iar pădurile înainte de ale scutura frunza le ferec în aramă...Copiilor le dăruiesc nuci, gutuie, mere, pere, prune, struguri, şi le deschid porţile şcolilor. Numele meu este Toamna!”
 E. Jianu „Patru anotimpuri”


E un frumos început de toamnă cu zile ce ne încălzesc sufletelele şi ne bucură inimile. Zic eu un început frumos, şi ştiu de ce.
 Un început frumos de an şcolar, cu copilaşi drăgălaşi care au venit la bibliotecă „I. Mangher” și au completat rîndurile „ŢIPORAȘILOR”. Aşa, dornici de carte şi setoşi de cunoştinţe, ia primit Biblioteca în lumea sa miraculoasă a cărților și cunoștințelor.
Şi pentru că ziua de azi ne-a părut una mai deosebită ca celelalte iar soarele blînd tot ne ademenea și ne chema afară din clasă, am hotărit noi să petrecem ORA DE LECTURĂ chiar in parc îmbinînd cum se zice: plăcerea și utilul.
Mare le-a fost bucuria ”ţiporaşilor”, care încă nu sunt deprinşi să stea în bancă şi să mînuiască condeiul, cînd au auzit că mergem ”la iarbă verde”.
Deci, înarmați cu dispoziție bună, și cartea cu povești, însoțiți de Zîna cea bună, care în biblioteca noastră se numește Vasiluța, ne-am deplasat în parcul din preajmă.

Cu Zîna Vasiluța
Pentru Ora de azi am programat  „CELE PATRU ANOTIMPURI” de Eugen Jianu.
Copii ascultă cu atenţie, admiră cum cad frunzele, răspund la întrebări şi bucuria se înscrie pe mutrișoarele lor șirete. Trecătorii care trec pe alături, abătuți și plini de probleme, preocupați de gîndurile lor mature, cînd dau cu ochii de copiii noștri, parcă își mai descrețesc frunțile și merg mai departe zîmbind.
Apoi a urmat ora de engleză. TOT ÎN PARC (Ține, Doamne aceste zile!)

Cu miss Andriana și mingea magică
Miss Andriana, cu mingea ei magică, a dat și ea o lecție în aer liber.
Apoi boboceii s-au zbenguit, s-au jucat și au strîns frunze și castani pentru mămicile, care îi așteptau după ore și care habar nu aveau unde le sunt odraslele.
Aşa, mai în glumă, mai în serios, nici nu am observat cum a zburat timpul.
Și iată ce concluzii am tras:
  • A fost prima noastră ieşire colectivă !
  • Am frunzărit prin minte tot ce ştim despre anotimpuri!
  • Am acultat o poveste fermecătoare!
  • Şi nu în ultimul rînd AM ÎNVĂŢAT ŞĂ TRAVERSĂM ÎMPREUNĂ STRADA!!!

A FOST SUPERTARE!!! Şi soarele Crăesei Toamna tot ne făcea ochi dulci!!!



Andriana Mihalachi.

2 комментария:

  1. A fost o idee minunata sa iesiti la "iarba verde", in special pentru copiii mai micuti, care prefera sa se zbenguie decat sa scrie cu manutele lor putin obisnite cu condeiul. Si pozele sunt foarte reusite: parca transmit imediat din magia zilei insorite de toamna.
    Tineti-o tot asa!

    ОтветитьУдалить
  2. Mulţumim mult pentru comentariu şi apreciere. Ne străduim ca puiuţii să se simtă bine la noi.

    ОтветитьУдалить