22 января 2015 г.

Sărbători, sărbători!

Treaz ca pasărea, din zori,
Sfătuie cu miei, cu flori,
Aplecat puţin ca spicul…
Tare drag îmi e bunicul!
Grigore Vieru
  
Mai multe țări europene (Franța, Italia, Germania, Belgia) marchează Ziua bunicuțelor. Avem și noi, în Moldova, o așa sărbătoare. Aceste zile sunt aniversate în onoarea tuturor bunicilor și sunt însemnate și pentru cei mari, și pentru cei mici, or bunicii sunt persoanele cele mai importante din viața întregii familii.  Astăzi, 22 ianuarie, într-o altă țară europeană, Polonia, se sărbătorește Ziua bunicului. Este o sărbătoare foarte frumoasă. Mai detaliat despre ea vedeți pe blogul colegelor noastre.
Iar voi, dragii mei, nu ezitați: mergeți fuguța la bunic, strîngeți-l tare de gît, spuneți-i cît de mult îl iubiți și veți vedea că se va întîmpla un miracol.



Stau în braţe la bunicul
Şi îmi place, şi e bine,
Ştiţi de ce?
Fiindcă bunicul
Tare seamănă cu… mine.

Când era bunicul mic
Şi încă nu-mi era bunic,
Semăna cu mine, zău!
Tare drag mi-e bunul meu.
Emilia Plugaru

Eu îi spun măicuței
seara pe șoptite:
Mustul, la bunelul,
cred că-i pe sfârșite
Eu îi spun măicuței
Dimineața iară:
Toamna, la bunelul,
plouă nuci pe-afară
Eu îi spun măicuței
cînd se face noapte:
Toamna la bunelul,
sunt gutuie coapte
Eu îi spun măicuței
iară ea zâmbețte:
Toamna, la bunelul,
plouă ciobanește
Dumitru Matcovschi

E-atât de alb
Și-atât de bun,
Bunicul meu
E cel mai bun
Din lumea asta
Și vă spun,
Vă rog să mă credeți
Că știu ce spun,
Și-o să vedeți.

E nins de ani
Dar e frumos,
Cu pielea albă
C-albă-a fost,
Deși s-a mai zbârcit un pic,
Dar nu-i nimic,
Îl plac așa că e bunic
Și e al meu.
Tanasa Constantin
  

Tare-mi este dor de bunu
și tot timpul îl aștept.
el pe lume-i numai unu-
cel mai drag, mai întelept

el mă ia pe gît, pe spate,
ne luptam si facem sport,
cind gresesc,imi da dreptate,
fiidca-s unicul nepot.
  
dar bunelul e departe,
pin acolo drumu-i lung,
caci hotarul ne desparte-
n-am putere sa ajung...
Maria Șova

    

Комментариев нет:

Отправить комментарий