21 августа 2014 г.

Lecturile verii 2014

Ieri, în cadrul programului  Lecturile Verii, i-am avut oaspeți pe micuții de la  tabăra cu sejur de zi de la KEDEM (Casa Unică a Evreilor din Chișinău). La ora de lectură noi le-am propus istorioara 
PAPAGALUL CU NUMELE DREIDL  
de scriitorul evreu Isaac  Bașevis Zingher.  Înainte de a parcurge la lecturare, le-am povestit copiilor despre viața scriitorului și despre opera acestuia. Pentru a le captiva atenția i-am pus la încercare cu diferite întrebări provocătoare: ce înseamnă ”dreidl” (titirez din limba idiș), ce știu ei despre sărbătoarea Hanuka?  După ce au ascultat frumoasa istorie, copiii s-au avîntat în discuții.  Ei au  menționat că eroul principal era un băiat bine educat, mărinimos care împreună cu familia sa a adăpostit  un papagal  înghețat și rătăcit, care
a venit la  fereastra lor, atras de luminile magice ce se aprind de Hanuka.  Peste mulți ani papagalul Dreidl l-a ajutat pe băiat să-si găsească ursita. Și, deși Hanuka e o sărbătoare de iarnă, căldura sufletească a eroilor și faptele lor de lăudat au lăsat in inimele copiilor cele mai deosebite emoții. După care, mai fiecare dintre cei prezenți, s-au întrecut să se laude cu ce animăluțe trăiesc la ei acasă.

A fost vesel. Aici ne-am luat rămas bun pînă la o nouă întîlnire.


Andriana MIHALACHI

Комментариев нет:

Отправить комментарий